Storyline deel 1

Geplaatst op: 26-09-2013

De storyline van Guild Wars Prophecies

Je begint de game in de pre-Ascalon wereld. Waar alles nog mooi groen, vrolijk en fleurig is en je worm plagen moet bevechten en bijennesten moet verdelgen. Af en toe een plaag van de ondoden, die vanuit de catacomben zijn gekropen maar hier blijft het ook bij. Het is allemaal niet zo spannend tot dat je een bericht krijgt dat Ascalon onder vuur wordt genomen door de monsterlijke ras genaamd de Char. Deze ras bestaat uit monsterlijke figuren die op leeuwen lijken maar op twee poten lopen i.p.v. De normale 4. De beesten beschikken over enorme krachten en dreigen heel Ascalon onder vuur te nemen. Je dacht ze te stoppen, maar helaas is de kracht van de Charr zo enorm krachtig waardoor niemand het kan stoppen. Voordat je het weet wordt heel Ascalon onder vuur genomen door ontzettende krachten en wordt de hele stad verdelgd. Al het vrolijke en fleurig wat voorheen was, is verdwenen.

Het dorre landschap genaamd Ascalon

Een kleine groep inwoners van Ascalon hebben het overleefd en hebben hier en daar wat kampen op gezet. Geteisterd door de Charr die overal op  de loer ligt zul jij Quests moeten doen en missies moeten uitvoeren om zo de Prophecie te vervullen. De bron van het kwaad ligt zeer ver weg en je zult heel wat moeten doen om bij de bron te komen. Al vechtend ga je van Ascalon, naar de Shiverpeak mountains en via dit gebergte ga je naar Lion's Arch. Tijdens je tocht naar Lion's Arch kom je talloze Ascaloniers tegen die het dorre landschap van Ascalon hebben verlaten en op weg zijn naar het land van Rijkdom genaamd Lion's Arch.